wz

Tak Omicron měl 20 let !!!

To je hrozné, vždyť to je vlastně věk celé generace. Nejhorší na tom je, že sám na sobě to člověk nějak nevnímá, jako by se čas týkal jen ostatních... No, ale když už jsme dospěli k tomuto číslu, častěji než dříve vzpomínám, i když věřím, že ještě nebylo řečeno vše, inspirován navíc také skvělým pořadem České televize „Historie českého bigbítu“, který zrovna letos proběhl na obrazovkách. Omicron se v něm nevyskytl – nad tím se ale samozřejmě nepozastavuji, ať nejsem špatně pochopen – možná právě proto by některé z pamětníků, přátel, bývalých, ale i současných členů Omicronu zaujalo pár mých vzpomínek, fotografií a úvah, kterými jsem doprovodil tento výroční zpěvník, ostatně první v celé dvacetileté historii (nepočítaje soubor textů „44 x OMICRON“ z roku 1992). Možná přijde někomu směšné, že tak bezvýznamná, periferní a neúspěšná kapela si na něco hraje, ale musím se obhájit tím, že pro mě byla vždy velmi důležitá, a často jsme v přímé konfrontaci s mediálně mnohem úspěšnějšími „tělesy“ obstávali víc než dobře.

Tento zpěvník má kromě tohoto úvodu dvě části, a zachycuje tak vlastně dvě alba. První je výroční, počítačem vylepšený výběr starých nahrávek, druhé album tvoří nejnovější věci z let 1996-1998. Ale o vlastním zpěvníku ještě nebudu předbíhat a začnu si trápit paměť s historií kapely Omicron. Ještě jsem se zapomněl představit pro případného čtenáře, který mě nezná. Jmenuji se Tomáš Ospálek, narodil jsem se v roce 1960, živím se jako učitel češtiny, dějepisu a hudební školy YAMAHA, skoro od počátku hraju téměř nepřetržitě v Omicronu.

Tahle moje fotka je ovšem hodně stará, to mi bylo dvacet a všechno tak nějak začínalo. Laskavý čtenář nechť mi odpustí případné omyly, nepřesnosti, či chybné soudy, nikdy jsem si nepsal deník ani kroniku, staré zbytečné papíry jsem vyhodil, když jsem se po svém rozvodu stěhoval. Rovněž můj pohled na některé události musí být nutně subjektivní, navíc už léty zavátý a zpola zapomenutý. Pokud tedy čtenáře nebo sběratele periferního bigbítového folklóru zajímá především muzika, nechť tyto stránky přeskočí, pustí „nosiče“ a hloubá nad notami a texty v další části této publikace.